پلتفرم آنلاین حقوق کسب و کار

معرفی و مجوزهای لازم برای استارتاپ‌های کشاورزی

به کسب‌وکار یا شرکتی که به‌تازگی تأسیس شده و حاصل یک ایده کارآفرینی بوده است و با رشد چشمگیری نیز همراه بوده، استارتاپ گفته می‌شود. استارتاپ‌ها اغلب سرعت رشد بالایی دارند و هدف آنها ارائه یک راه‌حل جدید و نوآورانه بوده که برای یک نیاز که در بازار وجود داشته است. البته که این روش از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر محسوب می‌شود.

استارتاپ‌ها در همه حوزه‌ها توسعه داده شده‌اند، یکی از این بخش‌ها کشاورزی بوده که اگر ایده‌ای که برای آن در نظر گرفته شده به‌درستی انجام شود و تیم مدیریتی قوی پشت آن باشد می‌توانید به‌سرعت رشد کند و سودآوری بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. مسئله مجوزهای لازم برای استارتاپ‌ های کشاورزی در این باره بسیار مهم است.

استارتاپ‌های کشاورزی نیز همانند دیگر استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف باید پیرو قوانین حقوقی مشخصی به فعالیت بپردازند تا با مشکل حقوقی روبرو نباشند. شرکت‌ها بایستی در صدد ایجاد استارتاپی برای کشاورزان باشند که به‌خوبی پاسخگوی نیاز آنها باشد و بتواند آینده روشن‌بخش کشاورزی با استارتاپ ‌ها را رقم برند و سبب رونق اقتصادی بخش کشاورزی با کمک استارتاپ ‌ها باشد. البته لازم به ذکر است که این حوزه جز سرمایه گذاری ریسک پذیر تلقی میشود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی موارد ذیل در حوزه استارتاپ‌های کشاورزی بپردازیم، با ما همراه باشید.

آشنایی با برترین استارتاپ‌ های حوزه کشاورزی

استارتاپ‌ها یا همان کسب‌وکارهای نوپا در چند سال اخیر بسیار پرسروصدا عمل کرده‌اند چرا که توانسته به مشاغل مختلف در حوزه‌های گوناگون کمک شایانی کرده و سبب افزایش بهره‌وری آنها شده است. برترین استارتاپ‌های کشاورزی در آمریکا چند مورد هستند که موفقیت بسیاری را همراه داشته‌اند و سبب رونق اقتصادی بخش کشاورزی شده‌اند.

  • شرکت AGERpoint ؛ این استارتاپ با بهره‌گیری از اطلاعات ماهواره‌ای دررابطه‌با قطر تنه درختان، شاخ‌وبرگ‌ها، خود درختان و… توانست با مدیریتی که به باغ‌های تولید مرکبات و آجیل داشت، رکورد فروش را در سال ۲۰۱۷ شکسته و از آن خود کند.
  • شرکت BluWrap؛ یکی از قوی‌ترین استارتاپ‌های حوزه کشاورزی بدون شک همین شرکت بوده است. چرا که با به‌کارگیری روشی ساده توانست ماندگاری پروتئین در مواد غذایی را به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهد و سبب درآمد ۱۸ میلیون دلاری برای صاحبان کسب‌وکار شود.
  • شرکت AcCode؛ این شرکت تمرکز خود را بر روی باغ‌های انگور نهاد و توانست با مدیریت تمامی مراحل کشت و برداشت انگور، بازده باغات انگور را افزایش دهد و سبب تولید مرغوب‌ترین انگور در کشور آمریکا شود.

این موارد، سه شرکت مشهور و موفق در زمینه استارتاپ‌ها هستند که توانسته‌اند سبب رونق اقتصادی در بخش کشاورزی با کمک استارتاپ‌ها شوند.تمامی این نمونه ها مصداق بارز رعایت قوانین در مرحله گرفتن مجوزهای لازم برای استارتاپ‌ های کشاورزی هستند.

برترین استارتاپ های حوزه کشاورزی

بررسی وضعیت و نقش استارتاپ ‌ها در رونق‌ بخش اقتصادی

با نگاهی به نتایجی که سه شرکت ذکر شده در آمریکا کسب کرده بودند دیگر کشاورزان نیز به فکر بستن قرارداد با شرکت‌های استارتاپ افتادند و حتی سبب جلب نظر دیگر سرمایه‌گذاران به این حوزه شدند. این اتفاق برای کشاورزان سودهای بسیار زیادی دارد.

عملکرد استارتاپ‌ها به‌اندازه‌ای تأثیرگذار بوده است که در سرزمین هند، “مودی” رئیس‌جمهور هند یکی از شعارهای انتخاباتی‌اش مربوط به توسعه استارتاپ‌ها به‌خصوص در بخش کشاورزی بوده است.در هنگامی که میخواهید برای مجوزهای لازم برای استارتاپ‌ های کشاورزی اقدام کنید باید به تمامی موارد مفید و سودمند اشاره کنید.

تخصص‌ های موردنیاز برای استارتاپ‌ های کشاورزی

اگرچه استارتاپ‌ها بودجه بالایی را در اختیار دارند و می‌توانند هزینه‌های سنگین انجام دهند، اما خب به دنبال فردی با توانایی‌های بالا بوده که ارزش صرف هزینه بالا را داشته باشد. فردی خلاق و توانمند و مستقل که بتوان روی توانایی او حساب کرد. اما پنج مهارت وجود دارد که باید هر شخص در زمینه استارتاپ‌های کشاورزی بایستی به آن تسلط کافی داشته باشد.

  • مهارت طراحی: تسلط داشتن به وردپرس یک توانایی مهم محسوب می‌شود، زیرا اگر یک کسب‌وکار برای خود وب‌سایت مناسب نداشته باشد بدون شک به هدف خود نخواهد رسید.
  • تحلیل داده: اینکه بتوانید حجم وسیعی از داده‌ها را که در فضای کسب‌وکارها وجود دارد، بررسی کنید و به یک تحلیل جامع دررابطه‌با شرایط دست پیدا کنید، یک امتیاز بسیار مثبت برای شما محسوب می‌شود.
  • بازاریابی: امروزه دیگر همه افراد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این یک فرصت برای تبلیغ و توسعه کسب‌وکار به شمار می‌آید. پس تسلط داشتن به شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر ضروری تلقی می‌شود.
  • تولید محتوا: معرفی استارتاپ در فضای مجازی و آنلاین بسیار مهم است. پس باید فردی را استخدام کنید که در زمینه تولید محتوا مهارت داشته باشد و اصول سئو را به‌خوبی در تولیدات خود رعایت کند.
  • کدنویسی: داشتن دانش ساده‌ای دررابطه‌با وردپرس و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در کنار توانایی در رابطه‌ با تولید محتوا می‌تواند کمک بسیاری به کسب‌وکار شما کند.

تخصص های مورد نیاز برای استارتاپ های کشاورزی

انواع قراردادها

در زمان گرفتن مجوزهای لازم برای استارتاپ ‌های کشاورزی باید به موضوع نوع قرار داد نیز توجه کنیم. حال با نمونه های مختلف قرار داد آشنا خواهیم شد.

قرارداد ایجاد بستر سامانه: قراردادهای ایجاد بستر نیز مربوط به حوزه راه‌اندازی شبکه بوده که به طور معمول شرایط آن در مفاد قرارداد بین طرفین مشخص می‌شود.

قرارداد تأمین مالی: برای راه‌اندازی استارتاپ کشاورزی باید به یک منبع تأمین مالی مهم تکیه کنید. می‌توانید بر روی اخذ وام از بانک‌ها حساب کنید یا از روش‌های فاکتورینگ استفاده کنید که طبق قرارداد به شما پیش‌پرداخت نقدی می‌دهند و می‌توانید امور مالی خود را کنترل کنید.

قرارداد راهاندازی سیستم شبکه: باتوجه‌به اینکه جوامع به‌سوی تکنولوژی و کامپیوتر حرکت کرده‌اند پس نیاز است تا با یک شرکت متخصص در زمینه IT همکاری کنید تا تمامی امور مربوط به راه‌اندازی شبکه را انجام دهند.

قرارداد مدیریت شبکههای اجتماعی: در این قرارداد بسته به اینکه کارمند یا کارفرما باشید به نکات ذیل توجه کنید.

  • در یک بازه زمانی مشخص قصد دارید تا چه تعداد پست و با چه نوع محتواهایی منتشر کنید.
  • شرط محرمانگی اطلاعات
  • مدت‌زمان همکاری بین طرفین
  • محتوا را چه کسی تولید می‌کند؟ به این معنی که شما به‌عنوان کارمند فقط محتواها را منتشر می‌کنید یا خود باید آن ها را تولید کرده و سپس در فضای مجازی بارگذاری کنید.
  • مسئول امنیت شبکه اجتماعی را مشخص کرده و سپس شروع به کار کنید.

استارتاپ کشاورزی

قرارداد طراحی سایت: مفاد این قرارداد مربوط به‌تمامی امور مربوط به سایت از جمله طراحی، پشتیبانی سایت، ارتقا سایت و… بوده که بین طرفین قرارداد تنظیم می‌شود.

قرارداد محرمانگی: این قرارداد در راستای حفظ و حراست اطلاعات مربوط به شرکت بوده که بین طرفین قرارداد به امضا می‌رسد، بدیهی است که افشای ایده‌های شرکت عدم کارایی و بی‌اعتباری استارتاپ را در پی خواهد داشت.

شرایط عمومی قراردادهای خدمات مشاوره: خدمات مشاوره که در حوزه استارتاپ صورت می‌گیرد در بخش‌هایی متفاوت است که باتوجه‌به نیاز شرکت تنظیم می‌شود، همچون مشاوره مالی، مشاوره حقوقی و… که مفاد آن در متن قرارداد ذکر خواهد شد.

مجوزهای لازم برای شروع کسب و کارهای جدید کشاورزی

برای اینکه بدانید چه مدارکی را باید برای تأسیس استارتاپ خود داشته باشید بهتر است به مراکز جهاد کشاورزی در منطقه خود مراجعه کرده تا به طور کامل با شرایط حقوقی و مجوزهای موردنیاز آشنایی پیدا کنید.

جمعبندی

درست است که استارتاپ‌ها باتوجه‌به اهدافی که در سر دارند و در راستای آن حرکت می‌کنند بسیار جذاب به نظر می‌رسند. اما برای دستیابی به هدف نهایی باید به نکاتی که در این مقاله به شما ارائه کردیم توجه کرده و مجوزهای لازم برای استارتاپ‌ های کشاورزی اخذ کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
پلتفرم حقوقی تکداد
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟