پلتفرم آنلاین حقوق کسب و کار

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

کسب و کارها در دنیای امروز بیشتر از هر زمان دیگری تخصصی شده‌اند. وجود قوانین مختلف در حوزه‌ی کسب و کارها نیز باعث شده است تا نیاز به خدمات مشاوره به یکی از الزامات برای موفقیت کسب و کارها تبدیل شود. قوانین حقوق و دستمزد، روابط میان کارگر و کارفرما و … از جمله مواردی هستند که هر کسب و کاری در طول دوران حیات خود قطعاً به آنها برخورد خواهد کرد. با توجه به این موضوع، در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد قصد داریم تا در مورد مشاوره کسب و کار با شما صحبت کرده و نکاتی را که در این زمینه به آن نیاز دارید، یادآوری کنیم.
فواید داشتن مشاور کسب و کار
فواید داشتن مشاوره کسب و کار
همان‌طور که در مقدمه‌ی این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد نیز عنوان شد، قوانین مختلفی در حوزه‌ی کسب و کارها وجود دارد که یا پیشتر از این به‌طور کلی وجود نداشته و یا دچار تحولات اساسی شده‌اند. به همین دلیل است که امروزه، تکیه بر دانش فردی در حوزه‌های مختلف نمی‌تواند برای موفقیت کسب و کار کافی باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد در این زمینه اشاره خواهد شد:
۱- مشاور حقوق کار و استخدام
به‌عنوان نمونه، کسب و کارهای مختلف همواره نیاز به استخدام افرادی دارند که بتوانند با استفاده از آنها کسب و کار را برای رسیدن به هدف یاری کنند. اما هیچ فردی بدون اینکه قراردادی داشته باشد، نمی‌تواند در یک سازمان یا شرکت مشغول به‌کار شود. در این موارد خدمت مشاوره حقوق کار و استخدام به شما کمک می‌کند تا بتوانید قراردادهای استخدامی خود را به‌صورت قانونی و کاملاً کاربردی تهیه و تنظیم کنید.
۲- مشاوره حقوق کار و دستمزد
شاید مهم‌ترین بند در قراردادها، بند مربوط به دستمزد یا همان حقوق باشد. برای اینکه بتوانید این بند از قرارداد را به‌صورت قانونی تنظیم کنید، باید بر قوانین اداره‌ی کار و همچنین مسائل مربوط به حداقل حقوق ماهانه‌ی کارگر و … کاملاً مسلط باشید.
۳- مشاوره حقوقی اداره کار
یکی از مهم‌ترین اهداف در نوشتن قرارداد این است که ریسک برخورد به مشکلات حقوقی در آینده به حداقل ممکن برسد. اما به هر حال با تمامی تلاشی که در این راستا می‌شود، نمی‌توان این احتمال را به صفر رساند. با توجه به اینکه بسیاری از مسائل بین کارگر و کارفرما در حیطه‌ی قوانین کار اتفاق می‌افتد، در این موارد با استفاده از خدمات مشاوره‌ حقوق کار می‌توانید به راه‌حل قانونی مشکل پیش آمده دست پیدا کنید.
در برخی از موارد نیز مشکلات به‌وجود آمده بزرگ‌تر از چیزی است که بتوان با مشاوره آن را حل کرد. اگر کار به دادگاه و شکایت یکی از طرفین قرارداد از طرف دیگر بکشد، شما احتمالاً نیاز خواهید داشت که یک وکیل مجرب را برایِ پیگیری موضوع استخدام کنید. مشاوره و وکالت قانون کار به شما کمک می‌کند تا یک وکیل را برایِ پیگیری مسائل ایجاد شده و حضور در شوراهای حل اختلاف و به‌طور کلی پیگیری پرونده‌های خود در این زمینه، استخدام کنید.
۴- مشاوره‌های مالیاتی
از جمله موارد بسیار مهم در مشاوره کسب و کار، مسائل مربوط به حوزه‌ی مالیات است. با توجه به اینکه قانون مالیات‌های مستقیم ممکن است برای افرادی که در این زمینه تخصص ندارند پیچیدگی‌های زیادی داشته باشد.
توجه به این مسئله که عدم توجه به موضوع مالیات می‌تواند ضررهای مالی هنگفتی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، استفاده از خدمات مشاوره‌ی مالیاتی می‌تواند یکی از خدمات مؤثر در زمینه‌ی مشاوره کسب و کار تلقی شود.
با توجه به آنچه در این قسمت عنوان شد، می‌توان چنین نتیجه گرفت که به‌طور کلی برایِ موفقیت در کسب و کار، باید موارد قانونی متعددی را در نظر داشته باشید. مشاوره‌ کسب و کار در حوزه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بهینه‌ترین و بهترین راه‌حل برای مواجهه با مشکلات ایجاد شده را پیدا کرده و از آنها برایِ تأمین منافع کسب و کار خود استفاده کنید.

مشاوره کسب و کار چگونه عمل می‌کند؟
تا این قسمت از مقاله‌ی وب سایت حقوقی تکداد به اهمیت زیادی که مشاوره در حوزه‌ی کسب و کار دارد رسیدیم. اما این خدمات در موارد مختلف و همچنین در بازه‌های زمانی مختلف می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.
به‌عنوان نمونه قبل از اینکه کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، با استفاده از این خدمات می‌توانید به این نتیجه برسید که آیا واقعاً بازاری برایِ کسب و کار شما وجود دارد؟ این یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که قبل از تمامی پلن‌هایی که برای ایجاد کسب و کار دارید، باید اتخاذ کنید.
در مرحله‌ی بعد و در هنگامی که در مرحله‌ی تأسیس بیزینس خود هستید، استفاده از خدمات مشاوره به شما این امکان را خواهد داد تا به موارد مهمی دست پیدا کنید. به‌عنوان نمونه چطور می‌توانید سرمایه جذب کنید و یا برای تأسیس شرکت و ثبت برند و لوگو و … چه مراحلی را باید انجام دهید؟
بعد از اینکه کسب و کارتان تأسیس شد و به رشد معقولی هم دست یافت، احتمالاً به این فکر خواهید افتاد که کسب و کارتان را توسعه دهید. برای این منظور لازم است تا افراد جدیدی را به تیمِ خود اضافه کنید. در همین مورد هم حتماً به موارد مختلفی از جمله پرسش و پاسخ حقوق کار و … نیاز دارید.
تا موقعی که خودتان به تنهایی یک کسب و کار را اداره می‌کنید، مشکلی هم از نظر اداره کار و قوانین مربوط به آن نخواهید داشت. اما استخدام افراد ممکن است شما را به دلایل مختف که از حوصله‌ی این مقاله هم خارج است، شما را درگیر مسائل حقوقی ناشی از آن کند. به هر حال ممکن است بین فردی که استخدام کرده‌اید و شما اختلافاتی ایجاد شود و همین مسئله یعنی اینکه شما در این موارد به مشاوره حقوقی کارگر و کارفرما نیاز دارید.
در ادامه و برای توسعه، نیاز به جذب سرمایه‌ی بیشتری برای کسب و کار هستید و حالا زمانی است که باید با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شوید؛ افرادی حرفه‌ای در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری که با قوانین تزریق سرمایه بسیار بیشتر از شما آشنا هستند و این دقیقاً همان زمانی است که یک تصمیم اشتباه می‌تواند زحمت چند ساله‌ی شما را به راحتی به خطر اندازد. اینکه چطور با سرمایه‌گذاران قرارداد ببندید، از چه نوع قراردادی استفاده کنید، چطور آنها را به سرمایه‌گذاری تشویق کنید و … از جمله مواردی هستند که در این زمینه به آن نیاز خواهید داشت.
مشاور کسب و کار چگونه عمل میکند؟
جمع‌بندی
تا همین چند دهه پیش، کسب و کارها با مشکلات آنچنانی درگیر نبودند. افراد معمولاً شغل‌های خانوادگی خود را در پیش می‌گرفتند و قوانین هم مانند امروز، آنقدر زیاد و پیچیده نبود که صاحبین کسب و کارها را با مشکلات جدی مواجه کند. اما امروز اوضاع متفاوت شده است. قوانین متعددی که در حوزه‌های مختلف تدوین شده‌اند و پیچیدگی آنها، باعث شده است تا تمامی کسب و کارها به وجود مشاوری در کنار خود نیاز داشته باشند. بی توجهی به مسائل قانونی می‌تواند نتیجه‌ای فاجعه‌بار برای کسب و کار به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که افرادی که می‌خواهند بیزینسی جدید را ایجاد کنند و یا قبلاً یک کسب و کار را راه‌اندازی کرده‌اند، معمولاً تصمیم می‌گیرند تا از یک متخصص حقوق کسب و کار مشاوره دریافت کنند. با توجه به حساسیت موضوع، در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد در مورد مشاوره کسب و کار صحبت کردیم و نکاتی را که در این زمینه نیاز دارید، با شما در میان گذاشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
پلتفرم حقوقی تکداد
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟