پلتفرم آنلاین حقوق کسب و کار

مشاوره حقوقی اداره کار

مشاوره حقوقی اداره کار

اگر کسب و کاری داشته باشید، حتماً تا حالا برایتان پیش آمده است که بخواهید یک نفر را برای انجام کاری مشخص استخدام کنید. برای انجام این کار قطعاً به قرارداد نیاز دارید. در این روزها کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که بدون قرارداد برای شما کاری انجام دهد. اما وقتی می‌خواهید قرارداد را بنویسید، احتمالاً مواد متعددی به ذهنتان می‎رسد که باید همه را در قراردادتان وارد کنید. مباحث قانون کار، قوانین مالیاتی، موضوع بیمه‌ی تأمین اجتماعی، حق و حقوق کارگر در برابر کارفرما و همین‌طور برعکس و … از جمله موضوعاتی هستند که برای انعقاد یک قرارداد همه جانبه و اصولی، باید هم بر آنها مسلط باشید و هم بتوانید آنها را در قرارداد قید کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد تصمیم گرفتیم تا در مورد مشاوره‌ی حقوقی اداره کار با شما صحبت کرده و نکاتی را که در این زمینه نیاز دارید، به شما یادآوری کنیم.

 

مشاوره روابط کار

اگر قصد داشته باشید تا برای انجام کاری در کسب و کارتان، فردی را استخدام کنید و یا اگر فردی باشید که قصد داشته باشید تا در یک سازمان و یا شرکت استخدام شوید، همیشه این امکان وجود دارد که در ارتباط با طرف مقابل دچار مشکل شوید. این مشکلات ممکن است به‌دلایل مختلفی به‌وجود آید. به‌عنوان نمونه ممکن است قراردادی را که با طرف مقابلتان امضاء کرده‌اید، قرارداد مناسبی نبوده باشد و حالا به مشکلات حقوقی برخورد کرده‌اید. اگر چه همواره تأکید کرده‌ایم که برای به حداقل رساندن این موارد بهتر است قبل از انعقاد قرارداد با یک مشاور حقوق کار و استخدام مشورت کنید، اما حالا که دچار این مشکل شده‌اید، باید راه‌ چاره‌ای برای آن بیندیشید.

در بسیاری از موارد ممکن است شما با کارفرما یا کارمند خود به مشکل بر بخورید. به‌عنوان نمونه ممکن است در پرداخت حقوق و دستمزد بین شما و طرف مقابلتان سوء برداشت‌هایی ایجاد شود و مجبور شوید برای حل مسئله، موضوع را از طریق مجامع قانونی پیگیری کنید. در این موارد برای احقاق حقوق خود باید تسلط بسیار بالایی بر مجموعه‌ی قوانینی که در این زمینه وجود دارد داشته باشید. اما واقعیت این است که بسیاری از ما در این زمینه نه تخصص آنچنانی داریم و نه تجربه‌ی کافی! بنابراین لازم است تا از خدمات مشاور حقوق کار و دستمزد استفاده کنیم.

احتمالاً می‌دانید که یکی از مهم‌ترین قوانینی که در قراردادهای کاری وجود دارد، قوانین کار است. اگر نوعِ اختلاف شما با طرف دیگر قرارداد در این حوزه تعریف می‌شود، برای اینکه بتوانید در دادگاه یا شورای حل اختلاف حرفی برای گفتن داشته باشید، باید از مشاوره‌ی حقوقی اداره کار استفاده کنید. مشاور حقوقی اداره کار فردی است با تجربه که بر تمامی قوانین اداره‌ی کار، بند و تبصره‌های آن مسلط است و می‌تواند مشکل شما را به‌صورت کاملاً قانونی رفع کند.

ما در پلتفرم حقوقی تکداد برای حل این دسته از مشکلات شما چاره‌ای اندیشیده‌ایم. با استفاده از مشاوره‌ی حقوقی کارگر و کارفرما این امکان برای شما وجود دارد که تمامی مسائل و ابهامات خود را در این زمینه مشکلات، با مشاور تخصصی در میان بگذارید و راهکارهایی قانونی برای حل آنها پیدا کنید.

 

مشاور وزارت کار

همان‌طور که تا این قسمت از مقاله‌ی وب سایت حقوقی تکداد نیز عنوان شد، در بسیاری از موارد روابط بین کارگر و کارفرما تا انتهای کار آنچنان خوب و مثبت به پیش می‌رود که حتی پس از قرارداد جاری نیز روابط کاری بین آنها ادامه داشته و قراردادهای جدید کاری بین آنها منعقد می‌شود. اما به هر حال ممکن است در برخی موارد مشکلاتی بین طرفین قرارداد صورت بگیرد.

بررسی‌های کارشناسان ما در مجتمع حقوقی تکداد نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد، این مشکلات به‌دلیل ناآشنایی طرفین قرارداد با قوانین و مقرراتی است که هم در قوانین کار و هم در دیگر زمینه‌ها مانند مالیات، تأمین اجتماعی و … وجود دارد.

بر اساسِ قانون، مسئولیت ایجاد و حفظ رابطه‌ی سالم میان کارگران و کارفرمایان بر دوش وزارت کار قرار داده شده است. در واقع این وزارتخانه تلاش می‌کند تا بر اساس موازین قانونی، شرایطی را فراهم کند تا هم کارگر و هم کارفرما بتوانند رابطه‌ای صحیح و سالم با یکدیگر داشته باشند تا از این طریق هم چرخِ پروژه‌های کارفرمایان به چرخش درآید و هم معیشت کارگران به نحو مطلوب تأمین شود.

اما همیشه هم روابط بین کارگر و کارفرما بر این اصل استوار نیست. به‌عنوان نمونه شرایطی را تصور کنید که کارگر چند ماهی است که حقوق خود را دریافت نکرده است و یا کارفرما از بیمه نمودن کارگر سرباز می‌زند. همچنین موارد مربوط به اخراج کارگر از دیگر مواردی است که سهم زیادی از دعاوی بین کارگر و کارفرما را به خود اختصاص داده است.

در این موارد و در صورتی‌که اختلاف ایجاد شده به‌صورت مسالمت آمیز قابل حل نباشد، طرفین قرارداد می‌توانند به اداره‌ی کار مراجعه کرده و خواستارِ حل موضوع از طریق این نهاد قانونی شوند. در این نهاد قسمت‌هایی مانند هیئت تشخیص و همچنین هیئت حل اختلاف وجود دارد که به‌صورت قانونی اختلاف ایجاد شده بین طرفین را حل و فصل می‌کنند.

اما برای اینکه بتوانید پرونده‌ای صحیح را به این اداره ارسال کنید و از هدر رفت بیشتر منابع مالی و زمانی خود اجتناب کنید، بهترین راهکار این است که از مشاوره و وکالت قانون کار استفاده کنید. وکیل اداره‌ی کار با استفاده از مشاوره‌ی حقوقی اداره کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید مستندات محکمی را بر مدعای خود در پرونده درج کنید تا در نهایت زیر چتر حمایتی قانون قرار بگیرید.

مشاوره وزارت کار

مشاوره آنلاین اداره کار

خدمات مشاوره و پرسش و پاسخ اداره کار نیز مانند هر خدمت دیگری با پیشرفت تکنولوژی رشد بسیاری یافته است. تا همین چند سال پیش شما برای اینکه بتوانید با مشاور خود جلسه بگذارید، مجبور بودید که به‌صورت حضوری در دفتر کار وی حاضر شده و سؤالات خود را مطرح کنید. مشخص است که برای انجام این کار اولاً زمان زیادی لازم بود و هم مجبور به پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب و … بودید. به‌خصوص اگر مشاور شما در شهری دیگر زندگی می‌کرد، این مشکلات چند برابر می‌شد.

اما خوشبختانه این روزها تکنولوژی بسیاری از این مشکلات را حل کرده است. حالا شما به‌راحتی می‌توانید در منزل و یا دفتر کار خود نشسته و با تلفن همراه هوشمند خود و با استفاده از پلتفرم‌های متعددی که برای برگزاری جلسات آنلاین طراحی شده است، از خدمت مشاوره‌ی حقوقی اداره کار استفاده کنید.

پلتفرم حقوقی تکداد نیز این موضوع را مدنظر قرار داده و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با مشاورین این مرکز به‌صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید. اگر شما هم به مشاوره‌های اداره کار نیاز دارید و می‌خواهید از خدمات آنلاین پلتفرم حقوقی تکداد استفاده کنید، با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را در این خصوص به شما ارائه دهند.

مشاوره آنلاین اداره کار

جمع‌بندی

قوانین و مقررات اداره‌ی کار یکی از مهم‌ترین قوانین است که در حوزه‌ی قراردادهای کاری باید به آن توجه داشت. بدون در نظرگیری دقیق این قوانین، مشکلات حقوقی بسیاری در انتظار شما خواهند بود که می‌تواند باعث ضررهای هنگفت به شما شود. برای جلوگیری از این موضوع، بهترین راهکار استفاده از خدمات مشاوره‌ای در مورد قوانین کار است. با توجه به حساسیت زیادی که در این زمینه وجود دارد، در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد در مورد مشاوره‌ی حقوقی اداره کار با شما صحبت کرده و نکاتی را که لازم بود در این زمینه مدنظر داشته باشید، به شما یادآوری کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
پلتفرم حقوقی تکداد
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟