پلتفرم آنلاین حقوق کسب و کار

مشاور مالیاتی حقوقی

مشاوره مالیاتی حقوقی

موضوع مالیات یکی از مسائل اصلی کسب و کارها در دنیای امروزی است. تمامی کشورها و از جمله ایران، حساب ویژه‌ای رویِ موضوع مالیات باز کرده‌اند. این موضوع در ایران با توجه به نیاز مبرم به قطع وابستگی اقتصادی به نفت و درآمدهای حاصل از آن، در چند سال اخیر بیشتر هم شده است. به همین دلیل است که قوانین جدیدی در این حوزه تصویب شده است که استفاده از آنها نیاز به تسلط و مهارت بالا در مسائل حقوقی و مالیاتی دارد. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد می‌خواهیم در مورد مشاور مالیاتی حقوقی صحبت کنیم؛ خدمتی که به شما کمک می‌کند تا به مسائل و ابهامات کسب و کارتان در حوزه‌ی حقوقی، پاسخ دهید.

 

مشاور مالیاتی حقوقی چیست؟

در ابتدا باید در مورد مشاور مالیاتی حقوقی صحبت کنیم و ببینیم که منظور از این اصطلاح دقیقاً چیست. همان‌طور که احتمالاً همه‌ی ما می‌دانیم، هر فردی که به شیوه‌های قانونی، درآمدی را کسب کند، بر اساس قانون باید درصدی از آن را به‌عنوان مالیات به سازمان امور مالیاتی پرداخت کند. البته در این زمینه سقف‌هایی نیز به‌عنوان سقف معافیت مالیاتی نیز در نظر گرفته شده که هر سال از طرف ارگان‌های مرتبط و سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند.

در موضوع محاسبه و پرداخت مالیات نیز اصولاً روند کار بدین ترتیب است که صاحبین مشاغل و همچنین مؤدیان مالیاتی تا انتهای سال مالی فرصت دارند تا اظهارنامه‌های عملکرد مالی خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. این سازمان نیز بر اساسِ قوانین مربوطه و نرخ‌نامه‌های مصوب، مالیات بر درآمد را محاسبه خواهد کرد. این محاسبه در بسیاری از موارد منجر به تایید اظهارنامه‌های ارسال شده می‌شود. به‌عبارت دیگر سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه‌ و همچنین میزان مالیاتی را که در آن محاسبه کرده‌اید، تأیید کرده است. در چنین مواردی صرفاً کافی است تا مبلغ مالیات تأیید شده را پرداخت کنید.

اما همیشه هم اوضاع بر وفق مُراد نیست! در برخی دیگر از موارد ممکن است کارشناس رسیدگی به پرونده‌ی شما یا همان ممیز مالیاتی، به دلایل مختلف اظهارنامه‌ی شما را قبول نکرده و بر روی آن اصلاحیه قرار دهد. به‌عبارت دیگر مالیات محاسبه شده برای شما بیشتر از میزانی است که در اظهارنامه‌ی عملکرد خود به آن رسیده‌اید. در این موارد هم دو حالت برای شما اتفاق خواهد افتاد؛ یا مالیات اصلاحی را می‌پذیرید و آن را پرداخت می‌کنید و یا می‌خواهید بر اساسِ قانون به این مالیات اصلاحی، اعتراض کنید. قاعدتاً اگر میزان محاسبه شده‌ی مالیات اصلاحی را بپذیرید، دیگر نیازی به مشاور مالیاتی حقوقی هم نخواهید داشت.

اما در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد، بیشتر رویِ سخن ما با همین افراد گروهِ آخر است. یعنی افرادی که به هر دلیل به مالیات محاسبه شده از طرف سازمان امور مالیاتی اعتراض دارند و می‌خواهند این اعتراض را به‌صورت قانونی پیگیری کنند. در این موارد است که به خدمات مشاور حقوقی مالیاتی نیاز پیدا خواهید کرد.

مشاور مالیاتی به شما کمک می‌کند تا اولاً برخی از قوانین مهم مالیاتی تأثیرگذار در کسب و کارتان را بشناسید. همچنین در تهیه‌ی مستندات قانونی برای اعتراض به مالیات محاسبه شده توسط ممیز مالیاتی شما را راهنمایی خواهد کرد و حتی ممکن است بخواهید مشاور شما فرآیند دادرسی مالیاتی را به‌جای شما انجام داده و مراتب را به شما گزارش کند.

اما سؤال بعدی این است که انجام این خدمات چگونه انجام می‌شود؟ این همان مطلبی است که در ادامه‌ی این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

چگونگی مشاوره مالیاتی حقوقی

راهکارهای مختلفی برای استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

اولین و شاید ساده‌ترین نوع مشاوره، نوعِ حضوری آن باشد. ناگفته پیدا است که در این نوع از مشاوره، شما باید به‌صورت حضوری در دفتر کار مشاور حاضر شوید و سؤالات و ابهامات خود را از او بپرسید. استفاده از این روش هم مزایا و هم معایبی دارد. به‌عنوان مثال با استفاده از این نوع خدمات، شما به‌راحتی می‌توانید تمامی مستندات و مدارک را به مشاور خود نشان دهید و بدین ترتیب از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

نوع دیگری از خدمات مشاوره، مشاوره‌ی تلفنی است. تصور کنید برای انعقاد یک قرارداد کاری مهم، مجبور شده‌اید که به یکی از شهرستان‌ها سفر کنید و حالا یکی از بندهای قرارداد که از قضا مرتبط با حوزه‌ی مالیاتی نیز هست، شما را به شک انداخته است. در این موارد احتمالاً نیاز دارید تا موضوع خود را به‌صورت فوری با مشاوری امین و مورد اعتماد در میان بگذارید. در این موارد استفاده از مشاور مالیاتی تلفنی بهترین راهکار شما خواهد بود.

  • مشاور مالیاتی آنلاین

تکنولوژی باعث شده است تا تمامی حوزه‌های تخصصی با پیشرفت‌ها و تغییرات قابل ملاحظه روبرو شوند. حوزه‌ی مشاوره حقوقی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. امروزه با استفاده از پلتفرم‌‎های بسیاری که برای برگزاری جلسات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانید به راحتی با مشاور مالیاتی حقوقی خود ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را در زمینه‌های مالیاتی رفع کنید. نکته‌ی مهمی که در این نوع از مشاوره وجود دارد این است که شما می‌توانید تمامی مدارک و مستندات خود را به‌صورت الکترونیکی برای مشاورتان ارسال کنید تا مشاوره‌ی دقیق‌تر و صحیح‌تری را کسب کنید.

وب سایت حقوقی تکداد به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های پیشرو در زمینه‌های حقوقی و مالیاتی، انواع روش‌های مشاوره‌های حقوقی و مالیاتی را ارائه می‌کند. بنابراین اگر نیاز دارید تا با یک مشاور اداره‌ی مالیات صحبت کرده و ابهامات مالیاتی کسب و کار خود را رفع کنید، کافی است تا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در اسرع وقت تمامی اطلاعاتی را که به آن نیاز دارید، به شما ارائه خواهند کرد.

چگونگی مشاوره مالیاتی

نرخ مشاوره مالیاتی

برای افرادی که برای اولین بار است که می‌خواهند از خدمات مشاور مالیاتی حقوقی استفاده کنند، یک سؤال بسیار پررنگ است؛ نرخ مشاوره مالیاتی چقدر است؟

پاسخ به این سؤال کاملاً بستگی به نوعِ کار شما دارد. به‌عنوان مثال فرض کنید شما در مورد یک سؤال ساده‌ی مالیاتی با پلتفرم حقوقی تکداد تماس می‌گیرید. اگر پاسخ این سؤال در حدی باشد که کارشناسان ما بتوانند پاسخی صحیح و ساده به آن بدهند، احتمالاً حتی هزینه‌ای هم برای آن دریافت نمی‌شود. به‌عبارت دیگر در این موارد شما نیاز به خدمات گسترده‌ی مشاور مالیاتی حقوقی نخواهید داشت.

اما وقتی موارد شما به نحوی باشد که باید با یک مشاور مالیاتی متخصص و کاربلد صحبت کنید، موضوع اندکی تفاوت خواهد کرد. به‌عنوان مثال فرض کنید شما در چند مورد از بندهای قرارداد خود ابهام دارید و یا می‌خواهید کسب و کار خود را شروع کنید و حالا نیاز دارید تا اطلاعاتی را در مورد قوانین مالیاتی، اظهارنامه‌های عملکرد و … بدانید. در این موارد تمام نیازهای شما احتمالاً با چند جلسه مشاوره حضوری یا آنلاین حل خواهد شد.

اما در برخی دیگر از موارد، به‌خصوص در مواردی که برای شما مالیات‌های اصلاحی محاسبه شده است، نیاز دارید تا یک کارشناس ماهر مالیاتی و حسابداری، تمامی پرونده‌های مالی شما را بررسی کرده و راهکارهایی قانونی برای جلوگیری از پرداخت‌ اضافی مالیات را به شما پیشنهاد دهد.

در برخی دیگر از موارد حتی شما ممکن است از مشاور خود بخواهید تا به‌جای شما در سازمان امور مالیاتی حاضر شده و پرونده‌ی شما را در این سازمان پیگیری کند. در تمامی این موارد نرخ خدمات مالیاتی با یکدیگر متفاوت است.

نرخ مشاوره مالیاتی

 

جمع‌بندی

مالیات یکی از مهم‌ترین و سالم‌ترین شیوه‌های درآمدزایی دولت‌ها است. در ایران نیز برای قطع وابستگی اقتصاد به منابع نفتی، چند سالی است که موضوع تکیه بر درآمدهای مالیاتی بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه دولت‌ها قرار گرفته است. در همین راستا قوانینی نیز تنظیم شده است که شاید در نگاه یک فرد عادی، بسیار پیچیده به‌نظر برسد. به همین دلیل است که انجام امور مالیاتی حالا دیگر به یک تخصص تبدیل شده است. به همین دلیل است که صاحبین کسب و کارها معمولاً تصمیم می‌گیرند تا برای انجام امور مالیاتی خود و یا انجام مشاوره در این زمینه، از خدمات مشاور مالیاتی حقوقی استفاده کنند. در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد در مورد همین مسئله با شما صحبت کردیم و نکاتی را که به آن نیاز دارید، با شما در میان گذاشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
پلتفرم حقوقی تکداد
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟