پلتفرم آنلاین حقوق کسب و کار

مشاوره مالیاتی تلفنی

مشاوره مالیاتی تلفنی

امروزه موضوعِ مالیات به یکی از چالش‌های جدی در تمامی کسب و کارها تبدیل شده است. با تصمیماتی که برای جدایی از اقتصاد نفتی در سطحِ کلان اقتصاد کشور گرفته شده است، حالا دیگر قوانین مالیات بیشتر و پیچیده‌تر شده است و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از این قوانین نیاز به تفاسیری داشته باشد که تنها از متخصصین این حوزه برمی‌آید. به همین دلیل است که تقریباً تمامی کسب و کارها برای اینکه مجبور به هزینه‌ی اضافه‌ی مالیاتی نشوند، باید از مشاوره با متخصصینی استفاده کنند که در این حوزه دارای علم و تجربه‌ی کافی هستند. راهکارهای متفاوتی هم برایِ استفاده از خدمات مشاوره وجود دارد؛ از مشاوره‌های حضوری گرفته تا مشاوره‌های آنلاین و تلفنی با کارشناسان مالیاتی. با توجه به ابعاد متعدد و همچنین اهمیت این موضوع، در این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد تصمیم گرفتیم تا در مورد مشاور مالیاتی تلفنی صحبت کرده و نکاتی را که به آن نیاز دارید، به شما ارائه نماییم. پس تا پایانِ این مقاله با ما همراه باشید.

 

انجام خدمات مالیاتی

همان‌طور که در مقدمه‌ی این مقاله از وب سایت حقوقی تکداد نیز عنوان شد، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصادی در کشور، قطع وابستگی به اقتصاد نفتی است. برای این منظور راهکارهای متفاوتی از جمله افزایش قدرت صادرات و البته افزایش درآمدهای مالیاتی با استفاده از جلوگیری از فرارهای مالیاتی در نظر گرفته شده است.

اما برای اینکه دولت بتواند از فرارهای مالیاتی جلوگیری کند، نیاز به قوانین کاملی دارد که در این سال‌ها متخصصین بر روی آن کار کرده و حالا دیگر به مرحله‌ی اجرا رسیده است. مهم‌ترین این قوانین، قانون مالیات‌های مستقیم است که اخیراً نیز تغییراتی در آن داده شده است. احتمالاً شما هم در اخبار مواردی از آن را شنیده‌اید. به‌عنوان نمونه شاید خبر وضعِ مالیات بر خانه‌های خالی، درآمدهای ناشی از خرید مسکوکات و همچنین ارز و مواردی از این دست را شنیده باشید.

در حوزه‌ی کسب و کارها نیز قوانین متعدد مالیاتی وجود دارند. برای اینکه از هزینه‌های اضافی مالیاتی جلوگیری کنید، باید بر این قوانین مسلط باشید. بندها و تبصره‌های زیادی وجود دارند که اولاً هر یک از آنها با بیانِ حقوقی نگارش شده و بنابراین نیاز به تفسیر دارند. از طرف دیگر این بند و تبصره‌ها ممکن است در نگاهِ اول متناقض با یکدیگر به نظر برسند.

جمع‌بندی تمامی این موارد ما را به این نتیجه می‌رساند که موضوع استفاده از مشاور مالیاتی حقوقی یکی از مسائل اساسی و مهم در کسب و کارهای امروزی است و باید به آن توجه ویژه داشت. روش‌های دریافت این مشاوره نیز متعدد و متفاوت است. یکی از این راهکارها، استفاده از خدمات مشاور مالیاتی تلفنی است که البته در ادامه‌ی همین مقاله از وب سایت حقوقی تکداد بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

انجام خدمات مالیاتی

مشاوره آنلاین و حضوری

حالا که به اهمیت استفاده از خدمات مشاور مالیاتی پی برده‌ایم، بهتر است کمی بیشتر در مورد روش‌های استفاده از این خدمات بپردازیم.

هنگامی که تصمیم می‌گیرید با یک مشاور صحبت کنید، روش‌های مختلفی برای انجام این کار در پیشِ پای شما قرار دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از مشاور مالیاتی حضوری است. در این روش احتمالاً شما باید پس از تعیین وقت قبلی، به‌صورت حضوری در دفتر مشاور مدنظر خود حاضر شوید تا بتوانید پاسخِ پرسش‌های خود را بگیرید.

استفاده از این روش اگر چه مزیت‌هایی دارد، اما باید معایب آن را نیز در نظر داشته باشید. به‌عنوان نمونه اگر در این جلسه یکی از سؤالات خود را فراموش کردید و یا شرایطی ایجاد شود که به مشاوره‌ی مجدد نیاز داشته باشید، باید دوباره همین پروسه را از ابتدا تا انتها انجام دهید.

ممکن است وقت و هزینه‌ای که برای انجام این کار صرف می‌کنید، آنقدر بالا باشد که فکر کنید چقدر خوب می‌شد اگر راهکار دیگری برای مشورت با مشاور اداره‌ی مالیات وجود داشت! خبر خوب این است که بسیاری از مؤسسات حقوقی و از جمله مجتمع حقوقی تکداد امکانِ مشاوره غیرحضوری را نیز برای شما فراهم کرده‌اند.

به‌عنوان مثال ممکن است شما تصمیم بگیرید که از خدمات مشاوره‌ی آنلاین استفاده کنید. در این روش مشاور و متقاضی با استفاده از بستر اینترنت و با استفاده از یکی از پلتفرم‌های استاندارد برگزاری جلسات به‌صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و پاسخ سؤالات خود را با استفاده از همین روش بگیرید. استفاده از این روش این حُسن را دارد که شما می‌توانید مدارکی را که لازم است مشاور برای پاسخ دقیق‌تر در اختیار داشته باشد، برای او ارسال کنید.

اما اگر شما به خدمات فوری مشاوره‌ی مالیاتی نیاز داشته باشید و هیچگونه دسترسی به اینترنت هم نداشته باشید چه؟ در این موارد چه باید کرد؟ یکی از بهترین راهکارها در این موارد، استفاده از  خدمات مشاور مالیاتی تلفنی است. در این روش شما با مشاور خود به‌صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و پاسخِ سؤالات خود را از او دریافت خواهید کرد.

 

مراکز مشاور مالیاتی

تا این قسمت اطلاعاتی در مورد انواع لزومِ دریافت مشاوره‌ی مالیاتی و همچنین انواع روش‌های آن و از جمله مشاور مالیاتی تلفنی اطلاعاتی را کسب کردیم. اما نکته‌ی بعدی این است که چه فاکتورهایی برای انتخاب یک مشاور و یا مرکز مشاوره‌ی وجود دارد؟ پاسخ به این سؤال می‌تواند سرنوشت پرونده‌ی مالیاتی شما را مشخص کند. بنابراین در این مورد کاملاً دقت به خرج دهید.

نکته‌ی اولی که باید در این مورد بدانید این است که اصولاً موضوع مالیات و مشاوره‌های آن یک موضوع میان رشته‌ای محسوب می‌شود. یعنی چه؟ یعنی اینکه مشاور مالیاتی علاوه بر اینکه باید بر مباحث حسابداری و مالیات و … آشنا باشد، همچنین باید دیدِ حقوقی بالایی نیز داشته باشد. دلیلِ آن هم واضح است؛ تمامی موارد مالیاتی و چالش‌هایی که به آن برخواهید خورد بر اساسِ قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده و یا قوانین دیگری که در این زمینه تصویب شده‌اند حل و فصل خواهد شد. بنابراین بسیار بدیهی است که تسلط بر موضوعات حقوقی جزء الزامات مواجهه‌ی منطقی با این چالش‌ها است.

بنابراین فارغ از اینکه می‌خواهید از چه نوع سرویسی برای مشاوره استفاده کنید، باید در موردِ اعتبار مرکز و مشاور نیز بسیار تحقیق کنید. پلتفرم حقوقی تکداد به‌عنوان یکی از مراکز معتبر در این زمینه می‌تواند به شما در حل چالش‌های حقوقی کسب و کار و از جمله مسائل مالیاتی کمک کند. بنابراین اگر قصد استفاده از سرویس مشاور مالیاتی تلفنی را دارید، کافی است با ما تماس بگیرید.

مراکز مشاوره مالیاتی

جمع‌بندی

امروزه تمامی دولت‌ها روی درآمدهای مالیاتی خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. قوانین متعددی نیز برای رهایی از اقتصاد نفتی و تکیه بر مالیات به‌عنوان یکی از منابع مهم درآمدزایی کشور تدوین شده است که از آن جمله می‌توان به قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده و … اشاره کرد. به همین دلیل است که صاحبین کسب و کارها همیشه مشتری پایِ ثابت سازمان‌های امور مالیاتی هستند. اما چرا این رفت و آمدها تا این اندازه زیاد است؟ چرا برخی از کسب و کارها مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی مالیاتی می‌شوند؟ ما در پلتفرم حقوقی تکداد عقیده داریم که این موضوع یک دلیل عمده دارد و آن هم آشنایی نداشتن با قوانین مالیاتی است. به همین دلیل همواره تأکید می‌کنیم که بهترین و به‌صرفه‌ترین راهکار برای جلوگیری از این موضوع، استفاده از مشاوره‌های تخصصی مالیاتی است. به همین دلیل در این مقاله در مورد سرویس مشاور مالیاتی تلفنی صحبت کرده و نکاتی را که به آن نیاز دارید، عنوان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟
پلتفرم حقوقی تکداد
چطور میتونیم کمکتون کنیم ؟